Google Alakasız Arama Sonuçlarını Yarı Yarıya Azalttı

Google, alakasız arama sonuçlarını yedi yılda %50'den fazla azalttığını iddia ediyor

Ayrıca Google, arama yapanların doğal dil sorgularında %60 artış gördüklerini söyledi.


Arama şirketi, Google Arama'nın son yedi yılda Google Arama'da gösterilen alakasız sonuçları %50'nin üzerinde azalttığını duyurduBununla birlikte Google, doğal dil sorgularında %60'tan fazla artış gördüklerini söyleyen başka bir bilgi külçesi daha yayınladı.

Arama Sonuçları

Alakasız sonuçlar. Google, Google Arama'da sürekli olarak değişiklik yapmaktadır. 2021'de Google, arama için 5.000'den fazla iyileştirme yaptığını ve 800.000'den fazla deneme çalıştırdığını söyledi. Karşılaştırma için, 2020'de Google, aramada 4.887 değişiklik yaptığını açıkladı .

Google'ın değişiklikleri ve denemelerinin tümü, arama kalitesini ve alaka düzeyini artırmayı amaçlar. Google, son yedi yılda alakasız arama sonuçlarındaki %50'lik düşüşün, kalite değerlendirici verilerine dayalı dahili metriklere dayalı olarak ölçüldüğünü söyledi. Bu ölçüm için bağımsız bir kaynak yoktur, ancak bunlar Google'ın kendi arama sonuçlarının alaka düzeyini ölçmek için kullandığı dahili ölçümlerdir.

Doğal dil sorguları. Doğal dil kullanarak Google arama kutusuna sorgu giren kişilerde %60'ın üzerinde bir artış olduğu diğer ölçüm ilginçtir. Google, "insanların arama sorgularının da geliştiğini" gördüklerini söyledi. Google, "2015'ten bu yana, aramada doğal dil sorgularında %60'tan fazla artış gördük" diye yazdı.

Bu nedenle, içeriğinizi normalde insanların yazıp konuştuğu gibi yazarsanız, Google Arama'da başarılı olmalısınız. Google, "bu, insanların ihtiyaç duyduklarını daha kolay bulabilecekleri ve normalde yazma ve konuşma şeklimize daha yakın bir dil kullanabilecekleri anlamına gelir" yazdı.

Neden umursayalım. Google'dan bekleyebileceğimiz bir şey sürekli değişimdir. Bu değişiklik, değişikliğin kendisi için değil, arama kalitesini ve alaka düzeyini artırmak içindir. Bu, sitenizin Google Arama'da üst sıralarda yer alma çıtasının yükselmeye devam ettiği anlamına gelir.

SEO ve arama son 25 yılda gelişti, bu günlerde kısayollara ulaşmak zor. Kalite üzerinde çok çalışmak, insanlar gibi yazmak, o içeriği okuyor ve en iyi kullanıcı deneyimini ve içeriği sağlamak 2022'de gülünmemesi gereken bir şey.

 

Yorum Gönder

0 Yorumlar