Google Analytics 4 Artık Maksimum Performans ve Akıllı Alışveriş Raporları

GA4 mülklerine ilişkin raporlarda, Maksimum Performans ve Akıllı Alışveriş kampanyaları için yeni bir veri segmenti bulunur.

Google Analytics 4

Google Analytics, GA4 mülklerinin raporlarını, Performance Max ve Akıllı Alışveriş kampanyalarından gelen trafiği sayan bir veri segmentiyle güncelliyor.

Her iki kampanya türünden de veriler artık "ağlar arası" adlı yeni bir kanal grubu altında listeleniyor.

Google Ads kaynaklarından trafik alımını görüntüleyen herhangi bir raporda ağlar arası kanal gruplamasını arayarak verilere erişebilirsiniz .

Ağlar arası, Organik Arama, Ücretli Arama, Ücretli Sosyal, Görüntülü Reklam ve diğerleri gibi diğer kaynakların yanı sıra raporlarda listelendiğini göreceğiniz yeni bir kanal grubudur.

Adswerve'den Charles Farina, LinkedIn sayfasında GA4 mülkleriyle ilgili bu güncellemeyi fark etti ve paylaştı.

Açılış sayfalarını izlemek için GA4 özelliklerini kullanan reklamverenler, artık Maksimum Performans ve Akıllı Alışveriş Kampanyalarına ne kadar trafik atfedildiğini görebilir.

Reklamcılık hedeflerinize bağlı olarak, Maksimum Performans ve Akıllı Alışveriş metriklerini diğer Google Ads verilerinden ayırmak önemli olabilir.

Verileri ağlar arası altında gruplanmış olarak görebilir , bu da Google Ads'ün en yeni kampanya türlerinden ne kadar trafik aldığınızı belirlemenizi kolaylaştırır.

Google Ads için Google Analytics 4 Kanal Gruplamaları

Ağlar arası özelliğin eklenmesiyle birlikte, Google Ads trafiği için tüm varsayılan kanal gruplamalarının ve bunların ne anlama geldiklerinin tam listesi aşağıda verilmiştir:

  • Ücretli Arama : Google Ads reklam ağı türü "Google Arama" veya "Google Partners"
  • Ücretli Video : Google Ads reklam ağı türü "YouTube Arama" veya "YouTube Videoları"dır
  • Görüntülü Reklam Ağı : Google Ads reklam ağı türü "Google Görüntülü Reklam Ağı"
  • Ağlar arası: Performance Max ve Smart Shopping'i içerir
  • Ücretli Sosyal : Google Ads reklam ağı türü "Sosyal"

Yorum Gönder

0 Yorumlar