Google Güncellemeleri Makale Yapılandırılmış Veri Yönergeleri

Makale yapılandırılmış veri belgelerinde yapılan üç değişiklik, En Çok Okunan Haberler uygunluğunu rahatlatır.

Google, AMP gereksinimini bıraktıklarını yansıtmak için Makale yapılandırılmış veri yönergelerini güncelledi ve En Çok Okunan Haberler uygunluğu için resim yönergelerini değiştirdi.

Yönergelerde yapılan üç değişiklik, arama sonuçlarının üst sıralarında yer alabilecek en çok okunan haberler bölümünün uygunluğunun daha fazla yayıncı için erişilebilir hale geldiğini açıkça ortaya koyuyor.

Makale Schema Güncellendi

En Çok Okunan Haberler Neden Önemlidir?

En çok okunan haberler, Google'ın yeni haber içeriğini arama sonuçlarında öne çıkarmasının bir yoludur.

Haberlerde trend olan konularda yapılan aramalar, mobil ve masaüstü aramalarda ekrana hakim olabilecek boyutlarda arama sonuçlarının en üstünde yer alan en çok okunan haberler bölümünü oluşturacaktır.

En çok okunan haberler ayrıca sayfanın ortasında alt kısımda gösterilebilir.

Sonuç olarak, en çok okunan haberlerde gösterilmek, son dakika haberleri yayınlayan siteler için çok önemlidir.

Riskli Dergi
Riskli Dergi Dr. Gökhan Karakurt Yazı
Linkedİn Dr. Gökhan Karakurt
İnstagram Dr. Gökhan Karakurt
Kırklareli EAH Dr. Gökhan Karakurt
Uzm. Dr. Gökhan Karakurt
Dr. Gökhan Karakurt Facebook
Dr. Gökhan Karakurt Twitter
Google Akademik Uzm. Dr. Gökhan Karakurt

Makaleler Yapılandırılmış Veriler En Çok Okunan Haberler için Gerekli Değil

İlginç bir şey de, Google'ın, yapılandırılmış verilerin en çok okunan haberlerde görünmek için gerekli olmadığını belirtmek için Makale yapılandırılmış veri yönergelerinin ilk paragrafına ifadeler eklemesidir.

Bu yeni paragraf:
Haber, blog ve spor makalesi sayfalarınıza Makale yapılandırılmış verileri eklemek, Google'ın web sayfası hakkında daha fazla bilgi edinmesine ve Google Arama ve diğer özelliklerdeki (örneğin, , Google Haberler ve Google Asistan). En çok okunan haberler gibi Google Haberler özelliklerine uygun olmak için herhangi bir işaretleme gereksinimi bulunmamakla birlikte, içeriğinizin ne hakkında olduğunu (örneğin, bir haber makalesi olduğunu, yazarının kim olduğunu veya başlığın ne olduğunu) Google'a daha açık bir şekilde anlatmak için Makale ekleyebilirsiniz. makaledir).”

Yapılandırılmış verilerin uygun olmak için gerekli olmadığı her zaman böyle olmuşsa veya bu yeni bir şeyse, Google'ın belgelenen gereksinimlerinin daha az kısıtlayıcı olduğunu ve daha fazla sayıda web sitesini daha kapsayıcı olduğunu gösterdiği için bu dikkate değerdir.

Bu, makale yapılandırılmış verileri eklemeyen haber kaynaklarının yine de en çok okunan haberlerde görünmeye uygun olabileceği anlamına gelir.

Bu, diğer geliştirilmiş listelemelerde de geçerlidir. Bu nedenle, Google'ın En Çok Okunan Haberler belgelerinin, arama sonuçlarında gelişmiş bir listeye hak kazanmak için artık yapılandırılmış verilere ihtiyaç duymama eğilimini izlemesi şaşırtıcı değildir.

Bununla birlikte, Schema.org Makalesi yapılandırılmış verileri de dahil olmak üzere yapılandırılmış verileri eklemek yine de en iyi uygulamadır, çünkü yayıncıların Google'ın web sayfalarını anlamasını kolaylaştırmasına olanak tanır.

Makale yapılandırılmış verilerini kullanmanın yararına bir örnek, bir yayıncının arama motorlarının anlayabileceği şekilde farklı en boy oranlarında üç resim belirtebilmesidir.

Google, AMP'ye Yapılan Referansları Sildi

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar anlamına gelen AMP, mobil cihazlarda son derece hızlı yüklenen HTML sayfaları geliştirmeye yönelik bir çerçevedir.

AMP kullanımı, bir zamanlar en çok okunan haberlere dahil olmaya hak kazanmak için gerekliydi.

Artık durum böyle değil ve Google, bu değişikliği yansıtmak için AMP ile ilgili bilgileri Makale yapılandırılmış veri yönergelerinden kaldırdı.

Google, yönergeleri yalnızca AMP ve AMP olmayan bilgileri içerecek şekilde değiştirmedi. Google, yapılandırılmış veri yönergelerinden AMP'ye yapılan tüm referansları tamamen kaldırdı.

AMP kullanan yayıncıların artık Makale yapılandırılmış veri yönergelerinden bir referansı yoktur.

Google , 2020'de bu değişikliğin bir ön bildirimini bir blog yayınında yayınladı :

En Çok Okunan Haberler Görsel Yönergelerine Geçiş

En önemli olarak kabul edilebilecek bir başka değişiklik, en çok okunan hikayelere dahil olmayı başarmayı kolaylaştırıyor.

Değişiklik görüntü boyutundadır. Google, resim boyutu gereksinimini daha küçük hale getirdi; bu, yayıncılar için artık daha küçük resimler kullanabilecekleri ve daha hızlı sayfa hızı puanları elde edebilecekleri için yararlı olabilir.

Google'ın resimler için yapılandırılmış veri yönergeleri, genişlik ve yükseklik çarpıldığında daha önce minimum 800.000 piksele sahip yüksek çözünürlüklü fotoğraflar gerektiriyordu.

Aşağıdakiler, değişiklikten önce ve sonra belirtilen yönergelerdir.

Önceki:

"En iyi sonuçlar için, aşağıdaki en boy oranlarına sahip birden fazla yüksek çözünürlüklü görüntü (genişlik ve yükseklik çarpılırken minimum 800.000 piksel) sağlayın: 16×9, 4×3 ve 1×1."

Sonrasında:

"En iyi sonuçlar için, aşağıdaki en boy oranlarına sahip birden çok yüksek çözünürlüklü görüntü (genişlik ve yükseklik çarpılırken minimum 50K piksel) sağlayın: 16×9, 4×3 ve 1×1."

En Çok Okunan Haber Yönergeleri

Bu değişiklikler yüzeyde önemsiz görünebilir. Ama onlar önemli.

AMP kullanan yayıncılar için herhangi bir kılavuzun tamamen kaldırılması biraz merak uyandırıyor. Google, AMP'den geri adım atıyor gibi.

Google'ın en çok okunan haberler için resim yönergelerinde yaptığı güncelleme, kullanıcılar ve yayıncılar için iyi olan daha küçük resim boyutlarının kullanılmasını teşvik ettiği için memnuniyetle karşılanan bir değişikliktir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar