Tavsiye Edilmeyen Yapılandırılmış Veriler

 

Google, Tavsiye Edilmeyen Yapılandırılmış Verilerin Değerini Tartışıyor

Google çalışanları, önerilmeyen yapılandırılmış verilerin kullanılmasının nasıl yararlı olabileceğini tartışıyor.

Google, yapılandırılmış veriler hakkında bir Search Off Record bölümü yayınladı. Dokundukları ilginç bir konu da, Google'ın geliştirici sayfalarının önerdiklerinin ötesine geçen yapılandırılmış verileri nasıl kullanabileceğiydi. Martin Splitt, daha fazla verinin daha iyi olabileceğini söyledi.

Ancak, Google'ın önerdiklerinin ötesinde daha fazla yapılandırılmış veri ekleme konusunda uyarılar var.

Yapılandırılmış Veriler


Schema.org ve Google'ın Yapılandırılmış Veri Önerileri

Podcast'in ilgili kısmı, Search Relations grubundaki bir teknoloji yazarı olan Lizzi Sassman'ın Schema.org'daki yapılandırılmış veri dokümantasyonunun Google'ın geliştirici yardım sayfalarında bulunan dokümantasyondan daha büyük olduğunu gözlemlemesi ile başladı.

Google'ın yapılandırılmış veri önerileri, Schema.org'da belgelenen tüm mevcut yapılandırılmış verilerin yalnızca bir kısmını kullanır.

Yapılandırılmış veri ekosistemi yalnızca Google'dan daha büyüktür ve Google'ın önerdiklerinin ötesine geçen birçok yapılandırılmış veri kullanımı vardır ve Google'ın bu podcast'te paylaştıklarına göre, Google, şu anda kitapların dışında olan, önerilmeyen ekstra yapılandırılmış verilerin bir kısmını kullanabilir. Google'ın önerdiği şartlar.



Schema.org'un arkasındaki kurucu şirketler :

  • Google
  • Microsoft
  • yahoo
  • yandex

Bununla birlikte, Drupal'dan ve daha büyük web topluluğundaki diğer birçok kişiden büyük katkıda bulunanlar var.

Dolayısıyla, Schema.org ve geliştirdikleri yapılandırılmış veri sözlüğü, Google'ın önerdiği esasen az miktarda yapılandırılmış veriden çok daha fazladır.

Bir Google yazılım mühendisi olan Ryan Levering, Schema.org'un Google'ın kullandığından çok daha geniş bir kullanılabilir kelime dağarcığı içerdiği konusunda hemfikir.

Kaldıraç gözlemlendi:

“Yani bu sadece bilgiyi ifade etmenin bir yolu.

…Yani çok kapsamlı ve bunun için kullanılabilecek tüm farklı kullanım durumlarını hesaba katmak zorunda.”

Arama İlişkileri teknoloji yazarı Lizzi Sassman, Schema.org'un ne kadar sınırsız olabileceğine dikkat çekti:

"Ve bu şeylerin uygulanması sınırsız olabilir veya diğer insanlar bunu daha sonra "Bu şeyi yapmak için bu tür bilgilere ihtiyacımız var" demek için kullanabilirler. Ya da bu Google yönü, "Bu bilgiyi biliyorsak onunla yapabileceğimiz şey bu" ekleniyor.

Google'ın Yapılandırılmış Verileri Kullanımı

Ardından, Google'ın geliştirici sayfalarında bulunan önerilerin kapsamının sınırlı olduğunu, ancak Google'ın aslında önerilerinin ötesine geçen yapılandırılmış verileri kullanabileceğini belirttiler.

Google'ın yapılandırılmış veri önerilerinin amacının, Google'ın zengin sonuçlarda hangi görsellerin gösterileceğini ve bu bağlamda hangi verileri kullanacağını belirlemesini kolaylaştırarak yayıncıların zengin sonuçlar elde etmesine yardımcı olmak olduğunu belirtmek önemlidir.

Google çalışanının bir sonraki konuşması, Google'ın bir sayfanın ne hakkında olduğunu bilmesine yardımcı olmak için yapılandırılmış verileri kullanmaktı.

Bu kullanım, zengin sonuçlar göstermek amacıyla Google'ın önerdiklerinin ötesine geçer ve geçmişte John Mueller'in bahsettiği bir şeydir.

Ancak yapılandırılmış verilerin bu ek kullanımı resmi olarak belgelenmiş bir şey değildir.

Yani bu bir nevi, eğer biliyorsan bundan faydalanabilirsin.

Google'da Geliştirici Avukatı Martin Splitt şunları sordu:

“…Fakat yapılandırılmış veriler, örneğin zengin sonuçlar gibi belirli arama özellikleri için kullandığımızın ötesinde faydalı mı?”

Levering, Google'ın tavsiye edilmeyen yapılandırılmış verileri potansiyel olarak kullanabileceği yanıtını verdi.

Ryan Levering:

"Bunu potansiyel olarak Google'daki bazı şeyler için kullanabiliriz.

…İnsanlara, eğer anlamsal bir anlam ifade ediyorsa, yapılandırılmış verileri web sayfalarına koymamalarını asla tavsiye etmem.

…Sayfanın konusunu genel olarak anlamak için yaptığımız bazı şeyler de var. Ve bazen üzerine koyduğunuz veriler buna girebilir.

Şimdi bu, sayfadaki tüm metne baktığımız ve sayfayla ilgili diğer şeylere baktığımız çok ML türünde bir süreç.

Dolayısıyla yapılandırılmış veriler, bu genel hesaplamada yalnızca bir sinyaldir.

Ancak asıl sayfanın ne hakkında olduğu konusunda bazı belirsizlikleri gidermemize yardımcı olabilir. Bu yüzden faydalı ama şu anda sadece daha örtük bir anlamda.”

Tavsiye Edilmeyen Yapılandırılmış Veriler Ekstra Bir Sinyal Olabilir

Lizzi Sassman, ek yapılandırılmış verilerin Google'ın bir web sayfasının ne hakkında olduğunu daha iyi anlamasına yardımcı olabileceğini söyledi.

Ryan Levering, yapılandırılmış veriler olmadan bir web sayfasının ne hakkında olduğunu muhtemelen anlayabileceklerini gözlemledi.

Ancak bazı durumlarda bir sayfanın ne hakkında olduğunu bilmek daha zor olabilir ve bu durumda ek yapılandırılmış veriler yardımcı olabilir.

Kaldıraç gözlemlendi:

"Yani, bunu gerçekten yararlı bulduğumuz bazı raporlarımızda ve diğer şeylerde bunu iletmek zor. Çünkü nüanslı bir hesap.

Ancak onu algılamada sorun olduğunda, onu fazladan bir sinyal olarak kullanabiliriz.

Bu yüzden, bu şeyleri yararlı bulduğumuz yerler genellikle uç durumlarda oluyor.”

Martin Splitt, bir sayfanın ne hakkında olduğunu netleştirmeye yardımcı olacaksa, daha fazla veri eklemenin ne kadar iyi olduğu hakkında yorum yaptı.

Splitt'in yorumu şu şekilde:

“Bu gerçekten, gerçekten harika ve doğru olduğu ve kullanıcıya sayfada gösterilenleri yansıttığı sürece, daha fazla veri gibi söylemenin genellikle daha kolay olduğunu düşünüyorum, asla daha kötü değil, değil mi?

Sayfadaki içeriğin ne olduğunu netleştirmek için daha fazla veri eklemek her zaman daha iyidir.”

“Belgelenmemiş” Yapılandırılmış Verilerin Uygulanması

Martin Splitt'in söylediklerinin doğasında var olan bir uyarı, yapılandırılmış verilerdeki her şeyin aynı zamanda web sayfasının görünür kısmında da olması gerektiğidir. Google, yapılandırılmış verilerdeki içerik web sayfasının görünen kısmındaki içerikle eşleşmediğinde bunu spam olarak kabul eder.

Yorum Gönder

0 Yorumlar